توضیحات

رله شنت چیست؟

رله شنت در کلید اتوماتیک نقش یک فرمان دهنده مناسب در مواقع مورد نیاز را ایفا میکند وهمچنین در داخل کلید‌های اتوماتیک که معمولا بعنوان کلید اصلی تابلو برق چیلر و یا سردخانه استفاده می‌شود. رله شنت زیر روکش کلید اتوماتیک قرار دارد که با بازکردن روکش قابل مشاهده است . با نصب این رله داخل کلید اتوماتیک به محض برقدار شدن رله کلید را از مدار خارج می‌کند.

نحوه عملکرد رله شنت در کلید اتوماتیک

رله شنت همانطور که از نامش هم پیدا است یک رله است و همانطور که می دانید رله از یک بوبین تشکیل شده است که با برق دار شدن بوبین، رله عمل می کند حالا این عمل پس از وصل بوبین می تواند وصل کنتاکت باشد مانند رله شیشه ای یا کنتاکتور ها یا هم یک عمل مکانیکی صورت بگیرد مانند رله شنت که با وصل رله داخلی آن، یک قطعه مکانیکی حرکت کرده و وقتی داخل کلید اتوماتیک قرار بگیرد حرکت این قطعه مکانیکی باعث می شود که کلید ما قطع کند یا به اصطلاح تریپ دهد.

کاربرد رله شنت در کلید اتوماتیک

کاربرد رله شنت در کلید اتوماتیک متفاوت است ولی بیشترین کاربرد رله شنت در کلید اتوماتیک به حفاظت مربوط می شود چون رله شنت در نهایت باید کلید را قطع کند.

یکی از موارد استفاده از رله شنت این است که می‌توان بی متال‌های تابلو برق دستگاه را با رله شنت سری کرد تا هنگامی که به هر دلیلی بی متال قطع کرد رله شنت هم کلید اتوماتیک را قطع کند و برق اصلی تابلو قطع شود. زیرا در مواردی رخ می‌دهد که بی متال فرمان قطع داده است، ولی به دلیل خال زدن پلاتین‌های کنتاکتور هنوز جریان برق در حال عبور از کنتاکتور بوده و باعث سوختن سیم پیچ مصرف کننده می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رله شنت کلید اتوماتیک LS قابل تنظیم مدل SHT”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فایلی جهت دانلود وجود ندارد..