رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک تنظیمی اشنایدر

استعلام قیمت

استعلام قیمت از طریق واتساپ

تحلیل و بررسی رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک تنظیمی اشنایدر

در بسیاری از موارد نیاز است که کلید را در موارد اضطراری و در یک حالت شبیه به اینترلاک، از مدار خارج کنیم ( قطع کنیم)، یکی از راهکارها برای این منظور،رله آندر ولتاژ   می باشد که با قرارگیری در داخل کلید( زیر روکش اصلی بدنه)، به محض قطع ولتاژ از بوبین دو سر آن ، فرمان قطع به کلید صادر می شود.

توضیحات

لوازم جانبی کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک

کلید اتوماتیک اشنایدر از جمله کلید های فشار ضعیف است که برای حفاظت، کنترل و قطع و وصل مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلید جریان اضافه بار و اتصال کوتاه را در مدار تشخیص می دهد و مدار را قطع می کند. لوازم جانبی کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک شامل: کنتاکت کمکی، رله شنت تریپ، رله آندر ولتاژ، موتور کلید اتوماتیک ، صفحه کناری کشویی، دسته گردان، ماژول نشتی جریان است.

  •  کنتاکت کمکی: برای مشخص شدن وضعیت کلید اتوماتیک استفاده می شود.
  • رله شنت: رله شنت برای کنترل و فرمان دادن از راه دور و یا قطع و وصل کلید اتوماتیک استفاده می شود.
  • رله آندر ولتاژ: این رله در حالتی که ولتاژ از حد مشخصی پایین تر رود و یا سطح ولتاژ به صفر برسد تحریک می گردد و می تواند ضمن قطع کردن کلید اصلی، یک سیگنال در خروجی تولید کند.
  • موتور کلید اتوماتیک: برای ایجاد فرمان قطع و وصل به صورت اتوماتیک به کلید اتوماتیک از موتور استفاده می شود.
  • صفحه کناری کشویی: به منظور استفاده از کلید اتوماتیک به صورت کشویی و خارج کردن کلید از محل نصب آن از صفحه کناری کشویی استفاده می شود.
  • دسته گردان: دسته گردان به دو صورت اتصال مستقیم و اتصال از طریق شفت روی کلید اتوماتیک وجود دارد که به منظور کنترل بهتر و ایمن تر و همچنین کنترل کلید اتوماتیک از روی در تابلوی برق به کار می رود.
  • ماژول نشتی جریان: به منظور اندازه گیری و آشکار سازی جریان نشتی زمین از این ماژول استفاده می شود.

کاربرد رله شنت و رله آندر ولتاژ

برای کنترل و فرمان ازراه دور و یا قطع و وصل از طریق کنترل‌کنندها مانند PLC از رله شنت و رله آندر ولتاژ استفاده می‌شود. این رله‌ها جزء لوازم جانبی کلید اتوماتیک و کلید هوایی به شمار می‌رود. کلیدهای اتوماتیک و هوایی معمولاً به صورت دستی کنترل می‌شود ولی رله شنت و رله آندر برای مدارات کنترل و فرمان استفاده می‌شوند.

رله آندر ولتاژ

رله آندر، داخل کلید اتوماتیک یا هوایی قرار می‌گیرد. ولی تنها برای قطع کلید، ایمنی در تداخل دو کلید (مثل کلید برق اصلی و ژنراتور) و اجازه راه اندازی کلید استفاده می‌شود. با برق‌دار کردن بوبین رله آندر ولتاژ، می‌توان کلید را قطع و وصل کرد. هرگاه برق فرمان این رله قطع شود، کلید به صورت خودکار قطع می‌شود.

کاربرد

برای کنترل و فرمان ازراه دور و یا قطع و وصل از طریق کنترلرها مثل plc (به زبان ساده کلیدهای حفاظتی معمولا بصورت دستی هستند ولی این نوع لوازم بما کمک میکنند تا ازآنها بتوانیم در مدارات کنترل و فرمان هم استفاده کنیم مانند کنتاکتور)
یک بوبین ساده هست که معمولا ۲۲۰ ولته (فاز و نول)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک تنظیمی اشنایدر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فایلی جهت دانلود وجود ندارد..