دوست داشتن0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها

رله برد 8 کانال رعد

تحلیل و بررسی کوتاه رله برد 8 کانال رعد

رله برد 8 کانال رعد مجهز به کنتاکت باز و بسته، دارای تحریک بوبین 24 ولت AC/DC  بدون پلاریته و جریان خروجی رله ها نیز 16 آمپر می باشد. در رله برد 4 کانال رعد، رله ها از همدیگر مستقل هستند یعنی اگر یکی از رله  ها خراب شد نیازی به تعویض کل کارت نیست بلکه فقط همان یک رله ی خراب جدا شده و جایگزین می شود.

ادامه مطلب
استعلام بگیرید
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

  سیاست‌های امنیتی

(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)

  سیاست‌های تحویل

(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)

  سیاست‌های بازگشت کالا

(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)

اضافه به مقایسه0
نام تجاری:
کد QR را برای باز کردن این صفحه بر روی تلفن همراه خود اسکن کنید.
محصولات مرتبط
استعلام بگیرید (بدون مالیات)
تحلیل و بررسی کوتاه رله برد 8 کانال رعد رله برد 8 کانال رعد مجهز به کنتاکت باز و بسته، دارای تحریک بوبین 24 ولت AC/DC  بدون پلاریته و جریان خروجی رله ها نیز 16 آمپر می باشد. در رله برد 4 کانال رعد، رله ها از همدیگر...
استعلام بگیرید (بدون مالیات)
تحلیل و بررسی کوتاه رله برد 12 کانال رعد رله برد 12 کانال رعد مجهز به کنتاکت باز و بسته، دارای تحریک بوبین 24 ولت AC/DC  بدون پلاریته و جریان خروجی رله ها نیز 16 آمپر می باشد. در رله برد 4 کانال رعد، رله ها از همدیگر...
توضیحات


رله چیست ؟

رله یک قطعه الکترونیکی است که مانند کنتاکتور­های الکتریکی عمل می کند. اساس کار و کاربرد اصلی رله در آن است که وقتی ولتاژ به سیم پیج آن برسد باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی شده و این مدار مغناطیسی نیز باعث قطع و وصل شدن کنتاکت های موجود در خود رله می­شوند که می ­تواند به وسیله این کنتاکت هایش بسیاری از وسایل الکتریکی و الکترونیکی را قطع و وصل و کنترل نماید. به عبارتی رله یک کلید الکتریکی است که با تحریک آن عملیات قطع و وصل انجام می‌شود.

کارت رله یا رله برد یک برد الکترونیکی است که شامل تعدادی رله می‌باشد. از کارت رله و رله برد در طراحی مدارات اتوماسیون استفاده می‌شود.

کارت رله و رله برد علاوه بر قطع و وصل اتوماتیک و کنترل شده به منظور ایزولاسیون و جدا نمودن قسمت فرمان از قسمت قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به منظور جدا نمودن خروجی­های سیستم­های کنترلی مانند PLC از تجهیزات متصل شده به آنها لازم است از رله­ های واسط استفاده نمود که در صورت ایجاد اتصال کوتاه یا اضافه بار در مدارها، به خروجی سیستم کنترلی آسیب نرسیده و تنها با تعویض رله های واسط سیستم ادامه کار دهد. از دیگر کاربردهای رله ­های واسط افزایش توان و تعداد قطع/وصل خروجی سیستم های کنترل می باشد.

کارت رله

رله ها، کلیدهایی هستند که مدارها را به صورت الکترومکانیکی یا الکترونیکی باز و بسته می کنند. رله ها با باز و بسته کردن ارتباط ها در مدار دیگر، یک مدار الکتریکی را کنترل می کنند.

  • رله باز (NO) : زمانی که اتصال یک رله باز است و رله انرژی ندارد.
  • رله بسته (NC) : هنگامی که اتصالی بین رله وجود ندارد و در صورت اعمال جریان الکتریکی در کنتاکت ها وضعیت آنها را تغییر میدهد.

رله باز - رله بسته

رله ها به طورکلی برای تغییر جریان های کوچک تر در یک مدار کنترل استفاده می شوند و معمولا دستگاه های مصرف برق را کنترل نمی کنند ، مگر در موتورهای کوچک و برقی که آمپر کم می گیرند. رله‌ ها را می‌توان به‌ صورت نصب تکی با استفاده از سوکت های ریلی  یا در قالب رله برد و کارت رله استفاده نمود.

کارت رله چیست ؟

برد رله یا برد رله در واقع مجموعه از رله ها بر روی یک برد الکترونیکی است. کارت رله در مدارهای اتوماسیون و مدارهای رله کنتاکتوری مصرف میشود. relay board  نیز مانند رله ­های معمولی عملکردی مشابه دارند با این تفاوت که برای انجام دادن سیم کشی کمتر و قیمت مناسب تری دارد. کارت رله وسیله ای است که از آن برای اهداف مختلفی استفاده می شود مانند اتصال به PLC. این وسیله شامل تعدادی سوئیچ(کلید) می باشد که بر روی یک بدنه نصب شده اند و می توانند با دریافت فرمان قطع و وصل شوند

سه قطعه ی اصلی برای محافظت از برد رله

  1. دیود هرزگرد (دیود دمپینگ)
  2. مقاومت
  3. پل دیود

موارد استفاده از کارت رله و دلیل استفاده از کارت رله در صنعت plc :

برد رله یکی از کاربردی ترین قطعات در صنعت می باشد. برخی از محصولات برای کنترل چراغ ها ، موتورها و سایر دستگاه های الکترونیکی و در خروجی هر قطعه الکترونیکی ، پی ال سی ، کنترلر دیزل ژنراتور ،  پروژه های خانه هوشمند ، کنترلر چیلر ، بوستر پمپ ، تابلوهای فرمان ، اتوماسیون و برای کنترل دمای بخاری استفاده می شوند یا در برنامه های کاربردی سوییچینگ برق استفاده می شوند.

دلیل استفاده از کارت رله در صنعت plc تعداد خروجی هایی است که در آن جای گرفته است که دقیقا متناسب با ماژول plc ساخته شده است.از مزیت های استفاده از کارت رله در تابلو های plc  امکان عیب یابی سریع تر از طریق تفکیک خروجی ها بر روی ماژول می باشد.

PLC ها می توانند دارای دو نوع خروجی رله ای و ترانزیستوری باشند.
خروجی های رله ای قابلیت سوئیچ زنی(قطع و وصل) با آمپر بالاتر مثلا 2 ، 5 و 10 آمپر را دارند . در عوض تعداد قطع و وصل پایینی دارند و کند هستند. در مقابل خروجی ترانزیستوری با آمپر خیلی پایین و تعداد سوئیچ زنی (قطع و وصل) بالا را داریم برای مثال 1000 قطع و وصل در ثانیه. اگر قرار باشد به یک خروجی ترانریستوری یک مصرف کننده با آمپر بالا وصل کنیم . مثلا کنتاکتور ، المنت یا . . . برای این موارد حتما نیاز به استفاده از رله است .که مدل های مختلفی از این کارت های رله وجود دارد .
حتی بهتر است برای خروجی های رله ای هم از کارت رله استفاده شود تا اگر اتصالی و یا مشکلی در مصرف کننده خروجی داشتیم ، تاثیر آن به خروجی PLC نرسد .

کارت رله

تفاوت رله برد با رله معمولی

رله برد نیز مانند رله ­های معمولی عملکردی مشابه دارند با این تفاوت که برای انجام دادن سیم کشی کمتر و قیمت مناسب تر از رله برد استفاده می­شود. در واقع رله بردها بیشتر در مکان هایی استفاده می­شوند که از PLC برای اتوماسیون استفاده شده باشد. چرا که بعضی از رله بردها دقیقاً به تعداد خروجی های ماژول PLC ساخته میشوند و از این طریق می توان خروجی های PLC را تفکیک کرده تا در هنگام عیب یابی سریعتر عیب برطرف شود. رله بردها در ولتاژهای مختلف و همچنین جریان مجاز کنتاکتهای گوناگون ساخته میشوند. بعضی از رله بردها قابلیت جداشدن رله از برد را دارند که این قابلیت باعث تعویض رله ها در هنگام خرابی رله به راحتی امکان پذیر می شود.اما بعضی از رله بردها اینگونه نبوده و رله به برد لحیم شده است که تعویض رله ها در هنگام خرابی مقداری دشوار می­باشد. همچنین یکی دیگر از مزیت های رله برد این می­باشد که مشترک چندین رله فقط یک ترمینال com می­باشد که این کار باعث کاهش سیم کشی می­شود. رله بردها همچنین فضای کمتری را نسبت به رله های معمولی اشغال می کنند.

مزایای رله برد نسبت به رله معمولی:

  1. قیمت مناسب
  2. سادگی نصب
  3. سیم کشی ساده
  4. فضای کمتری اشغال می کنند.

مزایای رله برد:

  1. جدا نمودن کامل خروجی ها از سایر مدارات
  2. کاهش چشمگیر حجم سیم کشی ها
  3. تعویض رله ها به سادگی به دلیل استفاده از سوکت
مواردی را که در هنگام خرید رله برد باید به آن توجه کرد:
  1. ولتاژ تغذیه رله برد
  2. جریان مجاز کنتاکت رله
  3. تعداد کانال
  4. امکان تعویض رله
  5. یکی دیگر از ویژگی های کارت های رله ظاهر آن است که داخل یک تابلوی برق در معرض دید قرار دارد.
  6. و یکی از اساسی ترین مواردی که هنگام خرید برد رله باید به آن توجه کنیم استحکام رله کارت می باشد.
کارت رله و رله برد رعد

شرکت اتوماسیون رعد خاورمیانه دارای سه نوع کارت رله با ظرفیت های مختلف می باشد. برند رله های استفاده شده امرن OMRON می باشد.کارت رله و رله برد رعد در انواع ۴ کاناله، ۸ کاناله و ۱۲ کاناله تولید می‌شود.
همچنین این کارت‌ها در ولتاژها ی ۱۷ الی ۲۴ ولت  AC/DC و جریان ۱۰ آمپردارای رله OMRON در دو نوع فیکس و قابل تعویض  تولید می گردد .

رله رعد

برتری های مثبت فنی نسبت به سایرکارت رله ها

  1. مجهز به LED نمایشگر وضعیت رله ها
  2. رله ها از همدیگر مستقل هستند. یعنی مثلا در یک کارت 12 رله ای(12 کاناله) اگر یکی از رله  ها خراب شد نیازی به تعویض کل کارت نیست بلکه فقط همان یک رله ی خراب جدا شده و جایگزین می شود.
  3. قابلیت نصب روی ریل دارند. ریل یک قاب است که برای نصب راحت تر کارت رله در مکان های مختلف استفاده می شود.
  4. رله های امرون با خروجی 16 آمپر
  5. تحریک بوبین 24 ولت AC/DC  بدون پلاریته
  6. مجهز به کنتاکت باز و بسته
  7. قیمت مناسب ، کیفیت بالا و طراحی منحصر به فرد

 ابعادکارت رله  رعد

ابعاد کارت رله رعد

ادامه مطلب
جزئیات محصول
نظرات
بدون نظر

فهرست

کارشناس فروش : ۰۹۱۲۴۷۴۴۸۵۷

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم